Духовні цінності української молоді. Любов до ближнього як основа формування патріотизму


Кардинальні зміни в соціально-політичних умовах життя, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність проектування та впровадження нових педагогічних технологій, які сприятимуть цілісному духовному розвитку особистості, її самовихованню, саморозвитку, самореалізації, соціальному зростанню. У центрі уваги української держави постає виховання цілісної духовної особистості, яка прагне до максимальної реалізації своїх можливостей, відкрита для сприйняття нового досвіду, здатна на усвідомлений і відповідальний вибір у різних життєвих умовах.
Мета студії: На основі аналізу загальнолюдських та християнських цінностей, моральних норм, які є регуляторами взаємовідносин у суспільстві, основних принципів різних українських педагогічних систем, зокрема народної і козацької педагогіки
- визначити теоретичні засади виховання духовних цінностей учнівської молоді;
- узагальнити результати проведених соціологічних опитувань на тему «Рівень сформованості духовних і етичних якостей»;
- розробити «Кодекс поведінки сучасної молоді України».
Керівники студії: Рекконен Ірина Олексіївна, Корницька Яна Олександрівна, Величко Марина Сергіївна.

Участь у роботі студії взяли учні навчальних закладів міста Києва:

  • Ліцей міжнародних відносин № 51: Ківа Олексій, Синявська Юлія, Онуфрійчук Ангеліна, Мітіна Софія, Щербанюк Олексій, Вербицький Михайло, Керевич Артур, Проценко Ліза, Снєжко Дар’я, Коцюба Дар’я, Біндер Катерина,Ткачук Валерія, Твердохліб Олеся, Переверзєв Іван, Бабенко Єва, Яковина Владилена;
  • Український гуманітарний ліцей КНУ ім. Т.Шевченка: Волохата Марина;
  • Український медичний ліцей: Орел Яна;
  • Гімназія № 109 ім.Т.Г.Шевченка : Курдюкова Катерина та Гараєва Айтач;
  • НВК № 30 Еко Над : Червонна Вікторія;
  • СЗШ № 133 :Складанна Ірина;
  • Спеціалізована школа № 16 : Фрунзе Ірина;
  • Гімназія №117 ім. Лесі Українки: Ластовець Анастасія (СШ № 82); Алфьорова Софія та Кузьменко Аліна;
  • Ліцей політики, економіки, права та іноземних мов : Сагач Дмитро ;
  • СШ № 80 : Владіміров Олександр та Васечко Дмитро;
  • Печерська гімназія №75 : Улянівський Максим та Бабух Юлія.

В процесі роботи студії було визначено, що духовні цінності людини своїм корінням сягають глибокої давнини, де ідеалами була щира та чесна праця, турбота про ближнього, життя протікало у відповідності до законів Бога і природи, а також було сформовано «Кодекс поведінки сучасної молоді України».
Виховання духовних цінностей повинно забезпечити розвиток генерації освічених громадян, які оволоділи сучасними знаннями та навичками, адже через виховання духовних цінностей відбувається збагачення особистості, самоідентифікація та самореалізація учнів, виховання почуття національної й родової ідентичності, збереження духовних та культурних цінностей народу України.