Мої учні

Граючись вчимось, але не вчимось «граючись»!

DSC_0031
______________________________________



FLOWERS
My Pets
Снимок CHRISTMAS


Снимок


Ми дуже добре всі розуміємо, що у дітей  нема мотивації вчити нову мову. Вони тільки освоїли рідну мову, вільно користуються нею і тому не потребують знання інших.

Тому саме від нас  залежить, як  діти сприймуть нову мову. Але щоб справді  зацікавити учнів саме вчителю необхідно постійно шукати та використовувати нові підходи, змінювати методи подачі інформації.

Зараз існує багатий вибір учбово-методичних комплексів і кожний може вибрати той або інший підручник, залежно від переслідуваної мети. Але при всьому різноманітті існуючих матеріалів, як вітчизняних, так і зарубіжних, у кожного з них  є сильні та слабкі сторони.

Не відпрацювавши одну структуру достатньою мірою, підручник переходить до іншої.

Формулювання, дане в підручнику, заплутано, складне для сприйняття  дитини. Граматично   матеріал не підкріплений наочністю, тобто не враховуються вікові психологічні особливості дітей.

А саме в цьому віці (1 – 6 клас) дітям необхідна наочність, оскільки у них недостатньо розвинуто абстрактне мислення. Це період підвищеної емоційності, що виявляється в легкій збудливості, частій зміні настроїв і т.д.

В той же самий час молодші підлітки сензитивні до учбової діяльності, їх розумова активність направлена на те, щоб повторювати, реагувати, наслідуючи  учбові дії і вислови.

Тому на мій погляд саме вчитель, працюючи віч-на-віч з  учнями,  бачить  кожну дитину, її особистість і може знайти індивідуальний підхід до кожної дитини та створити  мотивацію до вивчення іноземної мови.

Грунтуючись на психологічних і фізіологічних особливостях дітей молодшого шкільного віку, необхідно відзначити, що на даному етапі найрезультативнішим є ігрове навчання, яке дозволяє сформувати нові знання, уміння і навики, залучаючи дітей до захоплюючого світу гри.

Перш ніж відпрацьовувати і закріплювати матеріал, треба його  цікаво ввести та подати

Я переконалась на особистому досвіді, що саме включення в процес навчання конкретних візуальних елементів сприяє зняттю складнощів при вивченні іноземних мов. Коли діти бачать на екрані комп’ютера барвисті картинки, схеми, анімаційні образи, вони краще сприймають і швидше засвоюють новий складний матеріал.

Комп’ютерні презентації — це ілюстроване пояснення нового матеріалу з анімаційними і звуковими ефектами,  враховуючи  вікові особливості дітей.

Працюючи з численними програмами, створеними для освоєння іноземної мови, я ще раз переконалася в тому, що для моїх учнів на сьогоднішній момент оптимальним є створення своїх власних програм залежно від мети уроку.

Роль вчителя однозначна: вчитель грав і гратиме головну роль. Якими б необмеженими можливостями не володіли комп’ютери, вони не зможуть замінити вчителя. Це вчитель, використовуючи у власних інтересах специфічні можливості апаратури і пакетів програм, визначає, яку користь принесе комп’ютер.

На мій погляд саме робоча комп’ютерна програма Power Point, а точніше робоче середовище, в режимі якій створюються “мультимедійні презентації” або “слайд-шоу відповідає цим вимогам.

Отже, хочу представити . Одна презентація є серією логічно зв’язаних слайдів, з’єднаних комунікативною ситуацією   на задану фонетичну, лексичну або граматичну тему з анімаційними і звуковими ефектами.

Головна перевага презентацій, це те, що вчитель може підбирати матеріал, необхідний саме для цього уроку, змінювати його, редагувати, залежно від мети. А найголовніше, що ці презентації яскраві та видовищні.

Всі вони такі різні, барвисті, з улюбленими героями.
Сьогодні дитина живе вже в світі відмінному від того, в якому виросли ми – його батьки. Тому наші “вчорашні іграшки” поволі, але вірно втрачають свої позиції, а ось інновації набирають і ще довго набиратимуть свої обороти.

А головним для мене є той факт, що процес навчання приносить величезне задоволення,  радість  учнів і в них народжується щира любов до іноземних мов!