Академічні обміни

school-133

Велику увагу кожний учбовий заклад приділяє міжнародним проектам. Наприклад, обмін групами школярів з різних країн. Ось чому наш Ліцей у 2003 році уклав угоду про співробітництво і обмін учнями з аграрно-технологічним ліцеєм міста Ля Мотт-Серволекс, що знаходиться поблизу міста Шамбері у Франції. В процесі реалізації цього проекту відбувається міжкультурний обмін та обмін, який водночас має за мету удосконалення лінгвістичної компетенції учнів нашого учбового закладу.

Тому, згідно до запрошення французької сторони в рамках угоди про співпрацю між Ліцеєм міжнародних відносин  №51 та l’Etablissement Public Local d’Enseignement et de Formation Professionelle Agricole de Chambery – La Motte Servolex domaine Reinach (France), навесні 2010 року група учнів 7-9 класів у кількості 14 осіб нашого Ліцею  здійснила поїздку до Франції.

Кожен день навчання у французькому ліцеї давав нашим учням неоціненний досвід. Було цікаво дізнатися, що ліцей – це державний заклад, який організований згідно трьох напрямків освіти: загальний, технологічний та професійний.

Ліцей загального і технологічного нарямків приймає учнів після коллежа та за три роки (2-ий, 1-ий та випускний класи) забезпечують підготовку до різноманітних іспитів на ступінь бакалавра. Професійний ліцей пропонує випускникам коллежа весь набір спеціальностей і за  чотири роки готує їх до майбутньої професії.

Українські ліцеїсти мали змогу відкрити Франції Україну і виступити у мерії міста, продемонструвавши меру, керівникам міста та учням аграрного ліцею наскільки багатою є культура, історія та традиції  нашої  країни.

France1

Українським учням, в свою чергу, було цікаво та корисно поглибити свої знання щодо системи освіти у Франції, відвідати уроки в аграрному ліцеї з економіки, соціокультури Франції, екології, французької літератури. Крім цього, наша група познайомилася з процесом виробництва сиру на ліцейній сироварні, равликовою фермою та відвідала квіткові теплиці.

France2

Учні нашого Ліцею мали нагоду краще познайомитися з регіоном Rhone-Alpes завдяки екскурсійним поїздкам у місто Ліон, Аннсі, абатство Шартрез, замок Монтротьє.

France4

Але основним стимулом до подальшого розвитку нашого проекту є велика та щира зацікавленість учнів та вчителів у  набутті практичних навичок спілкування, розширенні світогляду, пізнанні іншої культури. Тому, наші учні з нетерпінням чекають приїзд французьких друзів  навесні 2011 року.

Відгуки учнів

* * *Изображение 190

У цьому учбовому році я відвідувала місто Шамбері у Франції, за програмою міжнародного  обміну з французькими учнями. Ця поїздка мене дуже вразила….

Найцікавішим для мене було відчути життя французів, тобто дізнатися про їх традиції та довідатися про їх звичаї.

Найяскравішою миттю усієї поїздки є спогад про те, як мене вчили готувати справжні французькі млинці. Спосіб приготування дуже відрізняється  від українського – це для мене і є цікавим!

Багато чого ми дізналися за цей короткий термін: відвідали дім Жан-Жака Руссо,  дізналися як виготовляють справжній французький сироп, а також завітали до неповторного міста Аннсі.

Крім того, ми відчули життям французьких ліцеїстів: жили в гуртожитку, відвідували французькі уроки…Це було дуже та дуже захопливим!

Отже, для українських ліцеїстів було повчальним поїхати до Франції, щоб покращити мої знання з французької мови.

Кисіль Вероніка 9-Б

* * *

Нещодавно учні ЛМВ №51 повернулися з поїздки до французького ліцею біля містечка la Motte-Servolex. Я отримала настільки багато нової й цікавої інформації про життя, культуру та навчання підлітків Франції, що навіть не можу повністю висловити свої почуття. Побувавши на декількох заняттях в ліцеї, я була дещо вражена: справа в тому, що учні там вивчають на уроках I-II курсів те, що ми в Україні за програмою проходимо у 7-8 класах. Здивувало також і те, що проекти учнів проводяться у практичній формі, а не в теорії, як це прийнято у нас.

Також під час поїздки до Франції ми відвідали регіональне консульство та мерію la Motte-Servolex. Там ми зробили невелику доповідь про культурно-політичне життя нашого міста, ліцею і країни в цілому. У відповідь ми отримали детальну інформацію про політичний устрій регіону Rhone-Alpes у вигляді презентації. Мені було дуже приємно дізнатися, що мер та його колеги виказали велику зацікавленість устроєм України. Ми обмінялись національними подарунками, зробили групову фотографію з мером і отримали масу задоволення від зустрічі.

На мою думку таких поїздок повинно бути набагато більше, адже ми дізнаємось багато нового, спілкуємось з французами, ділимося своїми інтересами.

Сакал Тетяна 9-Б

* * *

Щодо мене, то я абсолютно задоволена цією поїздкою. Учні французького ліцею збираються приїхати до України у березні 2011 року. Усі наші учні з нетерпінням чекають на їх прибуття і сподіваються, що наша країна справить також позитивне враження на зарубіжних однолітків.

Нас привітно зустріли керівники цього закладу та учні ліцею. Ми розмістилися в гуртожитку ліцею, милувалися видами французьких Альп, насолоджувались спілкуванням з учнями ліцею, місцевим населенням. Кожен день навчання у цьому ліцеї давав нам неоціненний досвід.

Ми мали змогу відкрити Франції Україну і виступити у мерії міста, продемонструвавши меру, керівникам міста та учням аграрного ліцею наскільки багатою є наша Україна, скільки цікавого можна у нас побачити. Розповіли про наш ліцей, і у наших слухачів явно виникла зацікавленість і бажання побільше дізнатись про наш ліцей та Україну.

Нам, в свою чергу, було цікаво слухати розповіді про їхній ліцей, гуляти по величезному парку що оточує його, та відвідати ферму на якій учні ліцею розводять равликів, які у французькій кухні вважаються делікатесом. Мені особливо сподобалися різні сорти сирів, якими нас пригощали у ліцеї, до речі і сири учні виготовляють самі.

Єдине, що я хотіла б добавити – велике спасибі організаторам цієї подорожі – нашим вчителям, які завжди були раді нам допомогти.

Стукач Юлія 8-В

* * *

Але, мабуть, найприємнішим у цій подорожі було спілкування з представниками іншої нації, іншої країни, які мають свій менталітет свої традиції, культуру, своє бачення світу. Обмін досвідом, думками – це все і було, можна сказати, головною метою нашої поїздки.

Покидаючи Францію всім було сумно, ми залишали частинку України там, а з собою брали частинку Франції. Але ми знаємо, що в наступному році ми знову побачимо наших французьких друзів і в нас буде багато чого цікавого їм розповісти.

Мені здається, що таких подорожей має бути більше, і не тільки у нашого Ліцею, але й у всіх школах України.

Гриб Аліна 9-А

* * *

З перших же хвилин перебування у Франції я відчув себе збентеженою рівнем культури, цивілізації, але разом з тим я відчув споріднену душу людей, які були дуже чуйні та ввічливі. Також це відчуття переслідувало мене у маленькому містечку La Motte-Servolex, а саме в сільськогосподарському ліцею. Ліцей знаходиться в дуже затишному місці, в середині великих зелених просторів, парків…В ліцеї ми побували на французьких уроках, які мені дуже сподобалися.

Я завітав на урок економіки  від якого в мене залишилося дуже гарні враження та спогади. Учні відчували  себе дуже легко та впевнено на уроці, бо вчитель дуже гарно викладав. Це було видно з вже здобутих ними знань. Також в системі викладання мені дуже сподобалося, що учні дивляться фільми, обговорюють їх, як, наприклад, на уроці соціокультури ми подивилися один з репортажів журналіста. Це було дуже цікаво та повчально. Учні ліцею дуже розкуті та доброзичливі.

Учні цього ліцею дуже працьовиті. Вони мають свою сироварню, велику рогату худобу, за якою вони дуже добре наглядають, також свою ферму равликів. Їх життя сповнене цікавою діяльністю і вони весь час відкривають для себе щось нове.

Мартинчук Олексій 9-А